deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu
Raport o stanie GMINY SUCHY LAS w 2022 r.
Raport o stanie GMINY SUCHY LAS w 2022 r.
Gmina Suchy Las zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://suchylas-2022.curulis.pl
Data publikacji strony internetowej: 2023.05.30
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023.05.30
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Wyłączenia:
1. Strona zawiera elementy niespełniające wymogów kontrastu.
2. Materiały filmowe z dźwiękiem udostępnione na stronie nie zawierają zsynchronizowanych napisów.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
Deklarację sporządzono dnia: 2023.05.30
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023.05.30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Paulina Olszewska.
E-mail: paulina.olszewska@suchylas.pl
Telefon: 61-8926-442
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00-090 Warszawa
biurorzecznika@brpo.gov.pl
22 55 17 700
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Gminy zlokalizowana jest w dwóch różnych budynkach.
Urząd Gminy Suchy Las, ul. Szkolna 13, 62-002 Suchy Las, budynek A
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście główne, które znajduje się od ul. Szkolnej, i wejście boczne, które znajduje się od ul. Poziomkowej. Do obu wejść prowadzą schody oraz podjazdy dla wózków. Biuro Obsługi Interesantów znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. W budynku nie ma windy, a na 1. piętro można dojść tylko schodami. Dotarcie z wejścia bocznego do głównej części urzędu wymaga pokonania schodów. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Na parkingu przez wejściem głównym wyznaczono dwa miejsca dla niepełnosprawnych. Przed wejściem bocznym znajduje się jedno miejsce dla niepełnosprawnych.
Urząd Gminy Suchy Las, ul. Szkolna 7, 62-002 Suchy Las, budynek B
Do biur Urzędu prowadzi wejście znajdujące się od strony ul. Szkolnej (parter), a do części referatów prowadzi drugie wejście od tyłu budynku. Od tyłu budynku wewnątrz znajdują się strome schody. W budynku nie ma windy.
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku brak miejsc dla niepełnosprawnych.
Do budynków Urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Urzędzie nie ma pętli indukcyjnych. Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw urzędowych w Urzędzie Gminy Suchy Las przysługuje prawo do skorzystania z usług tłumacza (PJM, SJM, SKOGN). Chęć skorzystania z pomocy tłumacza uprawniony zobowiązany jest zgłosić na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Więcej informacji o na ten temat można znaleźć w Biuletynie informacji Publicznej Gminy Suchy Las.