Jednostki organizacyjne i spółki gminne
wydatki na administrację
publiczną w 2022 r.
publiczną w 2022 r.
15 110 400 zł
+12,42%
do roku 2021
Urząd Gminy Suchy Las
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Suchy Las
Statut przyjęty uchwałą nr XLIX/568/18 Rady Gminy Suchy Las z dnia 18 października 2018 r. z późn. zm. W 2022 r. ogłoszono treść jednolitą Statutu.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Suchy Las przyjęty Zarządzeniem Nr 50/2015 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 31 marca 2015 r. z późn. zm.
W 2022 r. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy został zmieniony czterokrotnie:
Zarządzeniem nr 33/2022 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 15 lutego 2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Suchy Las,
Zarządzeniem nr 52/2022 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 10 marca 2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Suchy Las,
Zarządzeniem nr 113/2022 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 1 lipca 2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Suchy Las,
Zarządzeniem nr 176/2022 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 4 listopada 2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Suchy Las.
Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Suchy Las w 2022 r.
Na koniec 2022 r. w Urzędzie Gminy Suchy Las zatrudniano 105 pracowników, w tym 91% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2021 r. zatrudnienie zwiększyło się o 4 pracowników. Zatrudniono 15 pracowników, zaś 11 osób przestało być pracownikami Urzędu Gminy.
urząd w liczbach
26 670
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2022 r.
23 743
dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2022 r.
826
zawartych umów w 2022 r.
602
spotkań Wójta z mieszkańcami Gminy w 2022 r.
w tym:
3 603
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie (dokumenty zarejestrowane w EL-DOK)
w tym:
1 355
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie
Ponadto, w poszczególnych komórkach organizacyjnych Urzędu Gminy Suchy Las wydanych zostało 1.314 decyzji. Największy udział w tej liczbie miały Referat Komunalny (646) oraz Wydział Nieruchomości i Planowania Przestrzennego (248).
W Urzędzie przygotowane zostało też 1.789 odpisów i wypisów. Większość z nich dotyczyła aktów stanu cywilnego i przygotowana została przez Urząd Stanu Cywilnego (1.754).
Wśród innych działań tej komórki, realizowanych na przestrzeni roku warto wymienić: sporządzanie aktów stanu cywilnego (173), wydawanie zaświadczeń, zezwoleń oraz przyjmowanie oświadczeń (174), sporządzanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego (150), sporządzanie przypisków w aktach stanu cywilnego (534), migracje aktów do Rejestru Stanu Cywilnego (249), a także wydawanie decyzji w sprawie imion i nazwisk (15).
W roku ubiegłym wydano również 864 zaświadczenia. Najwięcej, bo 332 wydane zostały w Referacie Informacji Przestrzennej i Architektury. Wydział Organizacyjny przekazał ich 281, a do innych, ważnych działań tej komórki na rzecz mieszkańców gminy zaliczyć można: 2.351 wydanych dowodów osobistych, 367 unieważnień dowodu osobistego, 810 zameldowań, wymeldowań bądź zgłoszeń wyjazdu na pobyt stały lub czasowy, 322 usunięte niezgodności, 151 nadanych bądź zmienionych numerów PESEL, 1.034 nadanych numerów PESEL dla obywateli Ukrainy oraz 221 udostępnień danych.
Jednostki organizacyjne gminy
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Suchy Las, ul. Wojciecha Bogusławskiego 17
Dyrektor: Sylwia Malendowska
Zatrudnienie w 2022 r.: 13 pracowników
Działania OPS w 2022 r. szczegółowo opisane zostały w działach Pomoc społeczna oraz Ochrona zdrowia.
Zobacz też: Ocena ogólna - Sprawy społeczne oraz zdrowie
PRZEDSZKOLE „LEŚNYCH LUDKÓW”
Suchy Las, ul. Promienista 33
Dyrektor: Agnieszka Michalak
Zatrudnienie w 2022 r.: 44 pracowników
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA PAWŁA II
Suchy Las, ul. Poziomkowa 11
Dyrektor: Jarosław Krajewski
Zatrudnienie w 2022 r.: 102 pracowników
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 1 IM. WOJCIECHA BOGUSŁAWSKIEGO
Suchy Las, ul. Szkolna 15
Dyrektor: Maria Antas
Zatrudnienie w 2022 r.: 77 pracowników
Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie
Chludowo, ul. Szkolna 3
Dyrektor: Krzysztof Antkowiak
Zatrudnienie w 2022 r.: 81 pracowników
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. 7 PUŁKU STRZELCÓW KONNYCH w Biedrusku
Biedrusko, ul. Wojskowa 5
Dyrektor: Marzena Szymańska
Zatrudnienie w 2022 r.: 79 pracowników
Działania placówek oświatowych Gminy Suchy Las w 2022 roku opisane zostały w dziale Oświata.
Zobacz też: Ocena ogólna - Edukacja.
Centrum Usług Wspólnych
Suchy Las, ul. Obornicka 117
Dyrektor: Agnieszka Nieużyła
Zatrudnienie w 2022 r.: 7 pracowników
Jednostka powstała w 2022 roku na mocy uchwały nr XLVI/530/22 Rady Gminy Suchy Las z dnia 23 maja 2022 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Centrum Usług Wspólnych z siedzibą w Suchym Lesie oraz nadania jej statutu.
CUW przejęło obsługę w zakresie finansowo-księgowym i płacowym wszystkich publicznych placówek oświatowych Gminy Suchy Las.
CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKA PUBLICZNA
Suchy Las, ul. Szkolna 16
Dyrektor: Andrzej Ogórkiewicz
Zatrudnienie w 2022 r.: 24 pracowników
Działania jednostki w 2022 roku szczegółowo opisane zostały w działach Działalność kulturalna oraz Czytelnictwo gminne.
GMINNY OŚRODEK SPORTU
Suchy Las, ul. Szkolna 20
Dyrektor: Katarzyna Kustoń
Zatrudnienie w 2022 r.: 53 pracowników
straż gminna
Złotniki, ul. Dworcowa 2
Komendant: Marek Dłużewski
Zatrudnienie w 2022 r.: 11 pracowników*
*Straż Gminna wchodzi w skład Urzędu Gminy, a więc strażnicy są jednocześnie pracownikami Urzędu.
Działania jednostki w 2022 roku szczegółowo opisane zostały w dziale Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli.
Ochotnicza Straż Pożarna Suchy Las
Suchy Las, ul. Bogusławskiego 8
Prezes: Emil Kubacki
Naczelnik: Jordan Cisowski
Ochotnicza Straż Pożarna Golęczewo
Golęczewo, ul. Jesionowa 3
Prezes: Piotr Nieużyła
Naczelnik: Wojciech Ancuta
Ochotnicza Straż Pożarna Chludowo
Chludowo, ul. Obornicka 5
Prezes: Jerzy Świerkowski
Naczelnik: Jarosław Sznajder
Ochotnicza Straż Pożarna Zielątkowo
Zielątkowo, ul. Wspólna 7
Prezes: Bartłomiej Janiszewski
Naczelnik: Marcin Kozłowski
Działania Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Suchy Las w 2022 r. opisane zostały w dziale Porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli.
spółki Z udziałem Gminy
Udział Gminy Suchy Las w spółkach prawa handlowego
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SUCHY LAS SP. Z O.O.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149
Prezes: Jerzy Świerkowski (do 28 XI 2022 r.)
Mikołaj Świerkowski (od 29 XI 2022 r.)
Zatrudnienie w 2022 r.: 51 pracowników
Spółka powstała 27.12.2001 r. i jest następcą prawnym po zlikwidowanym zakładzie budżetowym Zakładzie Komunikacji Publicznej i Gospodarki Komunalnej, który powstał w 1991 r., a komunalną działalność rozpoczął 1.01.1992 r.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy;
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Podstawowa działalność spółki to:
zbiór, transport i zagospodarowanie odpadów;
letnie i zimowe utrzymanie dróg;
utrzymanie zieleni w przestrzeni publicznej gminy;
utrzymanie i konserwacje placów zabaw i rekreacji;
naprawa dróg gminnych;
produkcja i sprzedaż wody dla wodociągu w Chludowie;
administrowanie zasobami mieszkaniowymi gminy i spółki;
budowanie chodników i odcinków wodociągów;
usługi świadczone na rzecz AQUANET S.A.
Poza wymienionymi głównymi zakresami działalności, spółka realizuje wiele innych prac na zlecenie gminy, jak i również podmiotów zewnętrznych w miarę możliwości kadrowych.
W 2022 r. spółka osiągnęła stratę netto w wysokości 276.253,22 zł. Sytuacja geopolityczna oraz narastające przez to problemy występujące w gospodarce krajowej i międzynarodowej miały bardzo istotny wpływ na wynik finansowy spółki.
Spółka systematycznie uzupełnia sprzęt i urządzenia potrzebne do realizacji zadań, w 2022 r. zakupiono m.in.:
system rejestracji czasu pracy;
piaskarkę SCHMIDT pod zabudowę hakową oraz pług odśnieżny do pojazdu ciężarowego;
dwa specjalistyczne pojazdy komunalne typu MULTICAR z solarko-piaskarkami oraz pługami odśnieżnymi do utrzymania dróg i chodników (zimowego i letniego) oraz z przystosowaniem do montażu hydraulicznych urządzeń wielofunkcyjnych;
kontenery pod zabudowę hakową do odpadów komunalnych, w tym: 2 szt. o pojemności 7m³, 2 szt. o pojemności 15m³, 1 szt. o pojemności 30 m³ z plandeką zwijaną.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura oraz Ochrona środowiska.
ZAKŁAD KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ SUCHY LAS SP. Z O.O.
Siedziba spółki: Chludowo, ul. Tysiąclecia 8
Prezes: Edward Miśko
Zatrudnienie w 2022 r.: 64 pracowników
Zakład Komunikacji Publicznej Suchy Las Sp. z o. o. powstał w wyniku zawarcia umowy (akt założycielski) sporządzonej w dniu 27.12.2001 r. w formie aktu notarialnego, Rep. A nr 7932/2001 w Kancelarii Notarialnej Adam Kosiba w Poznaniu. Spółka została zawiązana na czas nieokreślony.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy;
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Spółka wykonuje usługi przewozowe autobusowe (PKD 4931Z) na terenie Gminy Suchy Las i Miasta Poznania, powierzone jej umową zawartą w dniu 27 lutego 2017 r. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym oraz rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2017 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego. Dodatkowo Spółka świadczy na rzecz Gminy Suchy Las usługi przewozu i opieki dzieci do placówek oświatowych na terenie gminy Suchy Las oraz przewozu i opieki dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych poza teren gminy Suchy Las.
Głównym kontrahentem Spółki jest ZTM Poznań (obroty wynoszą 90%), natomiast w zakresie zobowiązań głównym kontrahentem jest firma ORLEN Paliwa Sp. z o.o. Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Spółkę na koniec 2022 roku ukształtowały się na poziomie 11.689.060,40 zł, przy kosztach działalności operacyjnej wynoszących 13.024.342,87 zł.
W 2022 r. spółka osiągnęła stratę netto rzędu 576.928,41 zł. Trudny rok gospodarczy bardzo negatywnie odbił się na wyniku działalności spółki. Podstawowym powodem takiej sytuacji są:
ogromne naciski na podwyżki wynagrodzeń, których nie było przez ostatnie lata;
ogromny wzrost (o ponad 50% w stosunku do roku poprzedniego) cen paliwa;
najwyższa od 25 lat inflacja (wg danych GUS w grudniu 2022 r. wyniosła 16,6%);
duży wzrost cen energii elektrycznej i cieplnej;
zmniejszenie pracy przewozowej wykonywanej przez Spółkę w ciągu roku o prawie 34 tys. wzkm.
W ramach działalności inwestycyjnej w 2022 r.:
zakupiono 1 autobus używany Solaris Urbino, rok produkcji 2013, za cenę netto 181.500,00 zł;
wykupiono z leasingu autobus Solaris Urbino 12, rok produkcji 2015, za cenę netto 501,00 zł.
Aby zapewnić tabor konieczne było również wydzierżawienie w 2022 r. 1 autobusu Solaris Urbino 10, na okres 6 miesięcy.
Spółka, jak i Gmina Suchy Las oraz Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu wykazują wolę kontynuowania współpracy w zakresie modelu organizacji publicznego transportu zbiorowego w aglomeracji poznańskiej. Obecnie trwają prace nad możliwością kontynowania tej współpracy.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.
GCI Sp. z o.o.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149
Prezes: Tomasz Sosnowski
Zatrudnienie w 2022 r.: 9 pracowników
Spółka została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000320193.
Rodzaj przeważającej działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) to:
61.10.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej
Od 18.08.2011 r. Spółka posiada również status operatora telekomunikacyjnego i jest zarejestrowana pod numerem 9.672 w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy;
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Głównym odbiorcą świadczonych usług są mieszkańcy Gminy Suchy Las oraz Gmina Suchy Las wraz ze wszystkimi jednostkami podległymi. Kolejny rok w zdecydowanie większym stopniu odznaczył się wzrostem przychodów z działalności telekomunikacyjnej, co w dłuższej perspektywie czasu doprowadzi do zdywersyfikowania struktury przychodów o środki od klientów indywidualnych i biznesowych. Spółka systematycznie buduje swoją silną pozycję operatora telekomunikacyjnego stawiając na rozwój i sprzedaż usług telekomunikacyjnych.
W roku 2022 spółka wzorem lat ubiegłych skupiła się na inwestycjach w zakresie świadczenia usług marki
IPGO której właścicielem jest spółka GCI, jak również na wykorzystaniu potencjału sieci teletechnicznej. GCI w 2022 roku rozpoczęło realizację następujących inwestycji:
Budowa sieci teletechnicznej IV etap Złotniki Park - osiedle Begier;
Rozbudowa sieci teletechnicznej ul. Maciejkowa, Malwowa, Lawendowa, Forteczna;
Rozbudowa sieci teletechnicznej na osiedlu wzdłuż ul. Azaliowej;
Budowa sieci teletechnicznej osiedle „Pod Gwiazdami”;
Wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej wzdłuż ul. Kwiatowej w Suchym
Lesie;
Wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej Promienista, Dworcowa w Golęczewie;
Rozbudowa systemu monitoringu wizyjnego na terenie gminy Suchy Las. Projekt i budowa 15 szt. nowych przyłączy na terenie całej gminy;
Budowa przyłączy światłowodowych na terenie Gminy Suchy Las w 2021 r.
W 2022 r. spółka wybudowała nowych 184 przyłączy co przekłada się na ogólny wynik wszystkich przyłączy na terenie gminy w ilości 1666 gospodarstw domowych korzystających z usług operatora działającego pod marką IPGO.
Spółka w roku obrotowym 2022 odnotowała stratę w wysokości 403.748,96 zł. W roku 2021 r. spółka osiągnęła stratę w wysokości 310.212,02 zł. W Spółce jednak systematycznie rosną przychody ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Po raz kolejny pomimo panującej pandemii odnotowano wzrost o ponad 9% w stosunku do roku 2021. Przychody te w 2022 r. wyniosły 1.632.883 zł (w 2021 r. 1.495.907 zł).
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.
LOKALNA AGENCJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO GMINY SUCHY LAS SP. Z O.O.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 117
Prezes: Gerard Masłowski
Zatrudnienie w 2022 r.: 2 pracowników
Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las Sp. z o.o. została powołana przez Gminę Suchy Las w dniu 04.04.2011 r.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy;
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Celem działalności Spółki jest:
wspieranie lokalnej aktywności gospodarczej przez ułatwienie dostępu do zewnętrznych form finansowania mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom działającym na terenie Gminy Suchy Las, w szczególności ułatwienie dostępu do źródeł finansowania takich jak dotacje unijne oraz dotacje z Powiatowego Urzędu Pracy;
realizacja zadań (w szczególności dot. zastępstwa inwestycyjnego) z zakresu budowy, przebudowy (modernizacji) lub remontu gminnych budynków, budowli, dróg, ulic, obiektów inżynierskich, placów, parkingów, obiektów sportowych, obiektów oświatowych i innych oraz obiektów kubaturowych służących realizacji zadań własnych Gminy Suchy Las;
wspieranie działań promocyjno-reklamowych Gminy Suchy Las związanych z pozyskiwaniem nowych inwestorów dla Gminy.
Odbiorcami usług spółki są przedsiębiorcy z terenu Gminy Suchy Las, a także podmioty zewnętrzne prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą w gminie.
Zarządzanie kluczowymi inwestycjami Gminy Suchy Las
W 2022 r. Spółka realizowała następujące zadania inwestycyjne:
„Budowa wiaduktu w ciągu ul. Sucholeskiej” oraz zakres dodatkowy pn. „Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja”;
budowa windy w ZSP Chludowo - dokumentacja projektowa i wykonanie robót budowlanych;
„Suchy Las - Jelonek - Złotniki - ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Obornickiej, odcinek Borówkowa - Pawłowicka” - dokumentacja projektowa;
budowa budynku Urzędu Gminy Suchy Las - dokumentacja projektowa.
punkt konsultacyjny „Czyste powietrze”
Z dniem 1 października 2021 roku Spółka uruchomiła punkt konsultacyjny "Czyste Powietrze" dla mieszkańców Gminy Suchy Las. W ramach punktu Spółka w szczególności:
udzielała informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie;
podejmowała działania mające na celu zidentyfikowanie budynków, których właściciele mogliby być potencjalnymi wnioskodawcami i przedstawiała im korzyści płynących z wzięcia udziału w Programie;
wspierała wnioskodawców w zakresie przygotowania i złożenia wniosków o dofinansowanie;
pomagała beneficjentom wsparcia w ramach Programu przy rozliczaniu przyznanego dofinansowania, w tym przy poprawnym wypełnianiu wniosku o płatność oraz kompletowaniu wymaganych załączników.
W ramach prowadzonego przez LARG punktu Czyste Powietrze w 2022 roku odbyły się 222 konsultacje i złożone zostało 29 wniosków.
Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las
Zgodnie z powierzeniem Spółce przez Gminę Suchy Las zadania pn. „Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las”, w roku 2022 podejmowała ona różnego rodzaju działania zmierzające do realizacji działań objętych zakresem w/w zadania, w tym w szczególności:
uczestniczyła w spotkaniach mających na celu promowanie wśród podmiotów gospodarczych niskich stawek podatku od środków transportowych, obowiązujących na terenie Gminy Suchy Las. Pierwsze spotkanie branżowe odbyło się 12.05.2022 r. w Luboniu i zorganizowane było przez redakcję miesięczników TSL Biznes i Truck&Van. W jego trakcie pracownicy zaprezentowali ofertę LARG Sp. z o.o., odbywali rozmowy z potencjalnymi klientami oraz wymieniali się doświadczeniami z osobami reprezentującymi środowisko transportowe. Przedstawili także ofertę w formie artykułu zamieszczonego w Informatorze Spotkań Transportowych Wiosna 2022, który przez organizatora był dystrybuowany wśród uczestników i gości wszystkich spotkań organizowanych w ramach edycji Wiosna 2022, które odbywały się w innych miejscowościach tj. Katowicach, Wrocławiu, Warszawie i Krakowie;
w dniach 07-09.11.2022 r. Spółka reprezentowała Gminę Suchy Las na Międzynarodowych Targach Transportu i Logistyki, które odbywały się w halach wystawienniczych EXPO XXI w Warszawie. Targi zgromadziły około 300 wystawców i kilka tysięcy odwiedzających. W czasie spotkań aktywnie promowano korzyści płynące z rejestracji pojazdów na terenie gminy, w kontekście niskich podatków od środków transportowych. Podkreślano także kompleksowe podejście do potencjalnych klientów, wyrażone wsparciem w postaci oferty Wirtualnego Biura Larg Office;
zawarła stałe umowy o współpracy z Towarzystwami Leasingowymi. Na mocy przedmiotowych umów Towarzystwa zobowiązały się do podejmowania działań wśród swoich klientów promujących wybór miejsca rejestracji pojazdów za pośrednictwem oddziału w Urzędzie Gminy Suchy Las;
realizowała zadania mające na celu kontynuowanie projektu Wirtualne Biuro (LARG Office). Według stanu na 31.12.2022 r. Larg Office obsługuje 89 klientów;
w ramach wsparcia biznesowego dla podmiotów gospodarczych uruchomiony został z dniem 01.08.2022 r. punkt konsultacyjno-informacyjny (czynny raz w miesiącu, w godzinach 8.00-14.00), w którym świadczone są bezpłatne usługi dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych, podmiotów typu start-up oraz osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą na terenie Gminy Suchy Las, z których do dnia 21.11.2022 r. skorzystało 30 osób.
AQUANET S.A.
Siedziba spółki: Poznań, ul. Dolna Wilda 126
Prezes: Paweł Chudziński
Wiceprezesi Zarządu: Anna Graczyk, Michał Fornal*, Marek Borkowski
Zatrudnienie w 2022 r.: 863 pracowników
*do 26 stycznia 2023 r.
Aquanet S.A. jest spółką prawa handlowego z większościowym udziałem jednostek samorządu terytorialnego, działającą w formie spółki akcyjnej. Gmina Suchy Las posiada akcje w Aquanet S.A. w wysokości 2,2820% kapitału zakładowego.
Spółka powstała w skutek przekształcenia Aquanet Sp. z o.o. w spółkę akcyjną. W obecnej formie spółka jest zarejestrowana od 25.05.2005 r.
Organami spółki są:
Walne Zgromadzenie, w skład którego wchodzą wszyscy akcjonariusze;
Rada Nadzorcza (9 członków, 3 lata kadencji);
Zarząd.
Spółka działa zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz innymi ustawami i przepisami wykonawczymi. Do najważniejszych obszarów działalności spółki należą: pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.
Spółka realizuje na podstawie posiadanych zezwoleń:
Zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie: Miasta Poznania, Miasta Puszczykowo, Gminy Dopiewo, Gminy Kórnik, Gminy Mosina, Gminy Suchy Las, Miasta Luboń, Gminy Kostrzyn, Gmin Uczestniczących w Związku Międzygminnym "Puszcza Zielonka" z siedzibą w Murowanej Goślinie: Gminy Murowana Goślina, Gminy Swarzędz, Gminy Czerwonak;
Zbiorowe zaopatrzenie w wodę na części terenu: Gminy Rokietnica, Gminy Brodnica;
Zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie lokalizacji majątku wytworzonego w ramach realizacji projektu inwestycyjnego zrealizowanego przez Związek Międzygminny "Puszcza Zielonka” w Gminie Skoki i Gminie Pobiedziska.
Na dzień 31.12.2022 r. Aquanet S.A. posiadała 21 akcjonariuszy, w tym 10 miast i gmin oraz 11 osób fizycznych. Łączne przychody spółki wyniosły 633.068.211 zł, co oznacza wzrost o 9,6% w porównaniu do roku 2021. Suma kosztów poniesionych przez Aquanet S.A. w roku 2022 wyniosła 626.009.767 zł i tym samym wzrosła o 11,9% w stosunku do 2021 r. Spółka w roku obrotowym 2022 r. wypracowała zysk netto w wysokości 6.582.207 zł, który w całości został przeznaczony na kapitał zapasowy spółki.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.